Wilma Karlsson
Att skapa semesterupplevelser och få se gästens leende är det bästa med Wilma Karlssons jobb som också ställer krav på ett närvarande ledarskap.
Det roligaste med mitt jobb är att jag är med och skapar semesterupplevelser. Jag får jobba med människor som är här för att ha kul. Och för många kan det vara en av sommarens höjdpunkter. Att få vara med och se deras leenden är oslagbart.
Dessutom tycker jag det är superkul att introducera våra medarbetare, som oftast är väldigt unga, till deras första arbete och därifrån utveckla dem. Det ställer krav på mig som ledare där jag måste vara närvarande och ge ständig återkoppling för att de ska utvecklas, men också för att vi ska leverera de här fantastiska upplevelserna till alla våra gäster.
Jag började på Skara sommarland redan under gymnasiet och sommarjobbade under flera år. Redan då fick jag prova på flera olika avdelningar och även att vara team-ledare. Några år efter studenten började jag läsa Service management på Lunds universitet och efter examen därifrån blev jag avdelningschef för gästservice och camping som också innebär att jag är parkchef under ett antal veckor varje sommar.
För att trivas med att jobba här måste man vara social och vilja jobba med människor. Det är också bra att vara snabbfotad – det händer mycket hela tiden och jag slutar aldrig förvånas över vad som dyker upp. Jag har verkligen gjort en resa och lärt mig massor om ledarskap, gästers beteenden och inte minst mig själv.
Wilma Karlsson
Att skapa semesterupplevelser och få se gästens leende är det bästa med Wilma Karlssons jobb som också ställer krav på ett närvarande ledarskap.
Det roligaste med mitt jobb är att jag är med och skapar semesterupplevelser. Jag får jobba med människor som är här för att ha kul. Och för många kan det vara en av sommarens höjdpunkter. Att få vara med och se deras leenden är oslagbart.
Dessutom tycker jag det är superkul att introducera våra medarbetare, som oftast är väldigt unga, till deras första arbete och därifrån utveckla dem. Det ställer krav på mig som ledare där jag måste vara närvarande och ge ständig återkoppling för att de ska utvecklas, men också för att vi ska leverera de här fantastiska upplevelserna till alla våra gäster.
Jag började på Skara sommarland redan under gymnasiet och sommarjobbade under flera år. Redan då fick jag prova på flera olika avdelningar och även att vara team-ledare. Några år efter studenten började jag läsa Service management på Lunds universitet och efter examen därifrån blev jag avdelningschef för gästservice och camping som också innebär att jag är parkchef under ett antal veckor varje sommar.
För att trivas med att jobba här måste man vara social och vilja jobba med människor. Det är också bra att vara snabbfotad – det händer mycket hela tiden och jag slutar aldrig förvånas över vad som dyker upp. Jag har verkligen gjort en resa och lärt mig massor om ledarskap, gästers beteenden och inte minst mig själv.